Let op: Zwart scherm bij opstarten geldt alleen bij Ace producten.
Wilt u een eTwist aansluiten? Haal dan eerst de stekker van de cv-ketel/ warmtepomp uit het stopcontact. Nadat u de eTwist heeft aangesloten sluit u de cv-ketel weer op de spanning aan. Daarna herkent de besturing automatisch de eTwist en zal deze in bedrijf komen, dit kan even duren. Tijdens het opstarten blijft het scherm zwart. Na de eerste opstartfase verschijnt daarna het welkomstscherm met de laadbalk in beeld.
Blijft het scherm zwart, controleer dan de bedrading. Met een multimeter kunt u de bedrading doormeten. Zeker bij vervanging van een oude thermostaat door een OpenTherm-thermostaat of een eTwist is dit dan aan te raden. Een aan/uit thermostaat is een stuk minder gevoelig voor een slechte verbinding dan een OpenTherm-thermostaat of een eTwist.
Check ook of de veertjes aan de linkerkant van het aansluitblokje op de muurplaat ver genoeg naar voren staan voor een goede verbinding.
Extra tips
Blijft je eTwist op een zwart scherm hangen, dan moet u de volgende stappen uitvoeren:
- Controleer of je een gateway aangesloten hebt aan het toestel. Mocht er een gateway aanwezig zijn, reset deze door de gateway 20 seconden van het stroom te halen door de stekker uit het stopcontact te nemen.
- Plaats de gateway stekker weer terug in het stopcontact.
- Heeft u geen gateway, haal de ketel 20 seconden uit het stopcontact.
- Plaats de stekker daarna weer terug, de ketel en de eTwist starten beiden weer opnieuw op.
- Het kan tot een paar minuten duren dat de eTwist weer oplicht, maar daarna krijgt u weer verbinding tussen eTwist en ketel en zal de app het ook weer doen.
Gerelateerde FAQ:
1. Ik heb problemen met de verbinding van de eTwist. Wat kan ik doen?
2. Mijn eTwist blijft op een zwart scherm hangen, wat moet ik doen?
3. Geen mogelijkheid tapwatertemperatuur instellen Tzerra Ace
4. Offline melding in de Remeha Home app